Wysoki ekwiwalent reklamowy Nice Racing Team
W tegorocznym cyklu Speedway Best Pairs Nice Racing Team po pasjonującym turnieju finałowym zajął trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej, a jak wynika z badania firmy Sponsoring Insight marka Nice, zyskała ekwiwalent reklamowy w Polsce na poziomie ponad 1,3 mln zł! Dzięki transmisjom na żywo na antenie Eurosportu w 71 krajach na świecie globalny zwrot reklamowy był wielokrotnie wyższy.
Największy ekwiwalent reklamowy w Polsce odnotowano przy okazji I rundy cyklu SBP w Toruniu. Zawody na toruńskiej MotoArenie otwierające cykl wygenerowały ekwiwalent reklamowy sięgający prawie 700 tys. zł. W największym stopniu marka Nice była promowana w Internecie, a w dalszej kolejności w telewizji i prasie. Tak duży zwrot reklamowy przy okazji pierwszych zawodów, można wytłumaczyć faktem, że od tego sezonu zmieniono koncepcję rozgrywania zawodów. Jeszcze rok temu rywalizacja w ramach Speedway Best Pairs odbywała się w formacie rywalizacji reprezentacji narodowych. Od sezonu 2016 przyjęto odmienną koncepcję, w ramach której we wszystkich turniejach startowały zespoły fabryczne. W takiej rywalizacji oczywiście nie mogło zabraknąć Nice Racing, który był reprezentowany przez braci Grigorija i Artioma Łagutę (reprezentanci Rosji) oraz Antonio Lindbaecka (Szwecja).
W przypadku drugiej rundy SBP, która odbyła się w Landshut zwroty reklamowe są nieco niższe ze względu na fakt, że zawody były rozgrywane w Polsce w środku tygodnia (święto narodowe w Niemczech). Natomiast ostatnia runda rozegrana w czerwcu w Ostrowie Wielkopolskim ponownie cieszyła się dużym zainteresowaniem mediów, co spowodowało także duży sukces reklamowy marki Nice. Reprezentanci teamu Nice Racing wyjechali do największej liczby biegów (w tym do biegu dodatkowego o trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej cyklu), w efekcie czego niebieskie kombinezony Nice były prezentowane najczęściej w transmisji telewizyjnej na antenie Eurosportu.
Raport został opracowany na zlecenie organizatora cyklu – firmę One Sport przez agencję badawczą Sponsoring Insight, która opiera swoją metodyką na sprawdzonych metodach badania ekwiwalentu reklamowego. W przypadku reklamy telewizyjnej badanie polega na zliczeniu łącznego czasu antenowego, w czasie którego widoczny jest logotyp sponsorski oraz na ocenie, ile należałoby zapłacić za reklamę w danym czasie antenowym w danej telewizji. Analogicznie odbywa się pomiar zwrotu reklamowego w przypadku Internetu oraz prasy.
Ekwiwalent reklamowy marki Nice (tys. zł) |
||||
Zawody |
Internet |
Prasa |
Telewizja |
Suma |
I runda SBP (Toruń) |
387 |
123 |
180 |
691 |
II runda SBP (Landshut, Niemcy) |
101 |
21 |
109 |
230 |
III runda SBP (Ostrów Wlkp.) |
247 |
22 |
172 |
440 |
Suma |
736 |
166 |
461 |
1 362 |
źródło: Sponsoring Insight