Poprostu NICE
Poprostu NICE
Poprostu NICE
Kontakt
Wybierz język
Szukaj
Poprostu NICE
    WYBIERZ MARKĘ
Poprostu NICE

Grupa Nice błyszczała na R+T w Stuttgarcie

15 marca 2018
Grupa Nice błyszczała na R+T w Stuttgarcie

Kolejna europejska edycja targów R+T w Stuttgarcie za nami! Przez 6 dni wszyscy najwięksi producenci markiz, żaluzji, osłon wewnętrznych oraz urządzeń służących do ich automatyzacji mieli okazję zaprezentować szerokiej publiczności nowości, które w najbliższych latach będą wyznaczały trendy na rynku. Wielkopowierzchniowe stoiska Nice i elero cieszyły się przez cały okres trwania targów bardzo dużym zainteresowaniem zwiedzających.

Jak podkreślali wszyscy eksperci, branża zmierza w kierunku integracji oraz wdrażania nowych technologii ułatwiających programowanie instalatorom i zarządzanie systemami automatyki użytkownikom. Inżynierowie Nice chwalili się przede wszystkim zaawansowanymi pracami nad technologią NFC (znaną z możliwości dokonywania płatności za pośrednictwem telefonu komórkowego). Po zbliżeniu telefonu komórkowego do urządzenia możemy odczytać wszystkie jego parametry w specjalnej aplikacji mobilnej. Co więcej, za pomocą tej aplikacji możliwa jest zmiana wszystkich ustawień, które po ponownym zbliżeniu telefonu do silnika zostają zsynchronizowane! W ten sposób pojawia się możliwość programowania silnika, jeszcze przed montażem, nawet wtedy kiedy nie jest on jeszcze w żaden sposób podłączony do sieci. Technologia zbliżeniowa to także duże atuty dla końcowego użytkownika, który po zbliżeniu telefonu do pilota, może odczytać wszystkie najważniejsze informacje na jego temat (np. stan naładowania baterii).

NFC idealnie współpracuje z technologią bi-directional. W nowej generacji radioodbiorników, centrala wysyła sygnał zwrotny (tzw. feedback), dzięki czemu użytkownik jest w pełni świadomy, jaki jest aktualny stan automatyki. Co więcej, nowe piloty nie tylko sygnalizują wysyłanie oraz odbieranie sygnału za pomocą określonego koloru diody, ale także dodatkowo za pomocą wibracji.

Wśród nowości produktowych nie mogło zabraknąć nowych rozwiązań do automatyzacji osłon wewnętrznych. Zaprezentowano pełną gamę silników z rodziny Era Inn, w tym także nowy silnik na baterie, który (przy założeniu dwóch manewrów wykonywanych w ciągu dnia) może pracować przez ponad rok. Z kolei w segmencie automatyki wjazdowej dużym zainteresowaniem cieszyła się nowa wersja siłownika Spy do automatyzacji bram garażowych w wersji Hi-Speed. Jest to szybkobieżna wersja tzw. „podróżującego” siłownika, w którym jego główka przesuwa się po szynie w trakcie pracy.

Najciekawszym standem na stoisku Nice było miejsce, w którym można było przetestować okulary VR mające na celu maksymalne ułatwienie pracy montażyście. Dzięki zastosowaniu gogli oraz technologii virtual reality, montażysta ma możliwość podejrzenia pomocnych grafik oraz materiałów video, w trakcie samego montażu. Co więcej, dzięki zastosowaniu połączenia „Skype for Business” instalator ma możliwość bezpośredniego połączenia z asystą techniczną w serwisie Nice, która będzie widziała dokładnie to samo, co instalator w trybie rzeczywistym! Technologia wirtualnej rzeczywistości została zaprezentowana we współpracy z siłownikiem do automatyzacji bram garażowych Nice Spy. Dodatkowo w goglach zaprezentowano model 3D siłownika Run, który można było oglądać z każdej perspektywy, rozłożony na części serwisowej, które można następnie bezpośrednio zamawiać z systemu serwisowego Nice.

Przy okazji targów nie mogło zabraknąć ciekawych imprez towarzyszących. Pierwszego dnia odbył się tradycyjny Nice Leadership Meeting, w takcie którego Dyrektor Zarządzający grupy, Roberto Griffa przedstawił najważniejsze cele na najbliższe lata oraz zaprezentował oficjalnie nowego dyrektora sprzedaży grupy Nice, dotychczasowego Dyrektora Zarządzającego Nice Polska, Adama Krużyńskiego. Z kolei w środę wieczorem, odbyła się urodzinowa impreza z okazji jubileuszu 25-lecia grupy. Na przyjęciu pojawiło się ok. 500 osób z całego świata, które bawiło się do białego rana przy muzyce na żywo. Wśród tańczących na parkiecie prym wiedli Polacy.

Przez całe targi stoisko Nice było wręcz oblegane przez klientów, kooperantów oraz partnerów technologicznych z różnych stron świata. Wszyscy podkreślali innowacyjność przedstawionych rozwiązań, skoncentrowanie na przyszłości oraz wspaniałą atmosferę, a także zapamiętali pyszne przysmaki serwowane przez włoskich kucharzy.