Szlabany Nice kontrolują ruch pojazdów na najpiękniejszym stadionie żużlowym na świecie
W ostatnim czasie usprawniona została kontrola ruchu pojazdów na parkingu przy trybunie głównej MotoAreny im. Mariana Rosego w Toruniu. Wieloletni Partner Handlowy Nice, firma Ambram, zainstalowała w tym miejscu dwa szlabany z rodziny Bar pracujące w trybie Master-Slave. Przy okazji meczów żużlowych oraz różnych wydarzeń kulturalnych parking przy trybunie głównej pozwala pomieścić 94 pojazdy.
Dzięki instalacji szlabanów ryzyko wjazdu na teren parkingu nieautoryzowanego pojazdu zostało maksymalnie ograniczone. Dwa 3-metrowe ramiona stanowią skuteczną zaporę oraz pozwalają stewardom kontrolującym ruch na sprawdzenie danych pojazdu oraz pasażerów przed wjazdem na teren parkingu VIP. W dni, kiedy na stadionie nie odbywają się zawody sportowe lub wydarzenia kulturalne, parking służy gościom restauracji zlokalizowanej pod trybuną, pracownikom klubu oraz lokalnego Ośrodka Sportu i Rekreacji.
Inwestycję zrealizował wieloletni Partner Handlowy Nice, firma Ambram z Torunia. – Dzięki przemyślanej strategii sponsoringu żużla, Nice zyskał w Województwie Kujawsko-Pomorskim wysoki poziom rozpoznawalności. Dzięki temu otrzymujemy wiele zleceń nie tylko od kibiców lokalnych drużyn sportowych, ale realizujemy także inwestycje dla firm zaangażowanych w sponsoring sportu – mówi Marcin Kwasowski, właściciel firmy Ambram. – Sponsoring sportu żużlowego pozwolił nam zbudować silną markę w wielu regionach. Jeśli nasze produkty dodatkowo powodują poprawę infrastruktury sportowej lub zwiększają bezpieczeństwo na obiektach, to oznacza, że nasze działania marketingowe oraz realizowane przedsięwzięcia są skuteczne – komentuje Adam Krużyński, Dyrektor Zarządzający Nice Polska.
MotoArena im. Mariana Rosego w Toruniu to najpiękniejszy stadion żużlowy w Europie. Teren stadionu obejmuje parking na 502 samochody osobowe, 12 autobusów oraz 94 miejsca VIP. Trybuny MotoAreny według pierwotnych planów miały pomieścić 15 000 widzów. Dolna część trybun mieści około 7000 osób. Pierwszy rząd krzesełek zaczyna się 2 metry nad poziomem toru. Górna kondygnacja mieści około 8000 osób. Początkowo tor miał długość 325 metrów, jednak przed sezonem 2017 została zmieniona geometria drugiego łuku, w wyniku czego zmieniła się długość toru i wynosi obecnie 318 metrów. Długość prostych wynosi 62 metry każda. Promień łuków to 31 metrów. Szerokość pokrytego granitem toru jest zmienna – na prostych wynosi 12 metrów, na łukach 18. Bandy toru od widowni oddziela przestrzeń 3 metrów. Innowacyjnym rozwiązaniem zastosowanym podczas budowy toru jest nachylenie toru do wewnątrz. Na prostych wynosi ono około 4% (tj. 50 cm), a na łukach 6÷7% (tj. 110 cm). Cecha ta ma umożliwiać zawodnikom rozwijanie wyższych prędkości, oraz ułatwić wyprzedzanie na dystansie. Trybuny oraz tor są całkowicie zadaszone.
Tor oświetlany jest w razie potrzeby lampami o łącznym natężeniu 1200 luksów, natomiast oświetlenie o natężeniu 1000 luksów podwieszone jest pod dachem i ma oświetlać płytę stadionu.