Poprostu NICE
Poprostu NICE
Poprostu NICE
Kontakt
Wybierz język
Szukaj
Poprostu NICE
    WYBIERZ MARKĘ
Poprostu NICE

Głosem, mailem czy SMS-em? A jak Ty otworzysz swoją bramę?

21 września 2020
Głosem, mailem czy SMS-em?  A jak Ty otworzysz swoją bramę?

Jeszcze kilkadziesiąt lat temu wydawało się, że otwieranie bramy za pomocą bezprzewodowego pilota jest luksusem. Wykorzystując rozwiązania proponowane przez Nice, użytkownik ma dzisiaj dużo bardziej wyszukane możliwości, które pozwalają w niestandardowy sposób zarządzać całą automatyką domową.

 

 

System Nice zrozumie ruch

Jeśli chcemy, aby nasza brama otworzyła się, kiedy ktoś znajdzie się w jej pobliżu, mamy możliwość zastosowania sensorów ruchu z rodziny MyNice. Dzięki wykorzystaniu czujników PIR, brama otworzy się automatycznie, kiedy wykryty zostanie ruch. Komunikacja między czujnikami a domowym integratorem Nice Core odbywa się za pomocą drogi radiowej Flor bez potrzeby posiadania dodatkowej centrali alarmowej. Jeśli chcielibyśmy, żeby brama otworzyła się automatycznie tylko wtedy, kiedy zbliży się do niej określony, autoryzowany użytkownik, musimy zastosować moduł Nice IT4WiFi.

 

We współpracy z darmową aplikacją MyNice Welcome istnieje możliwość nadania uprawnień do danego systemu poszczególnym użytkownikom, którzy będą rozpoznawani za pośrednictwem telefonu.

Autoryzowany użytkownik będzie mógł wówczas otworzyć bramę za pomocą intuicyjnej aplikacji, ale nie tylko… To dopiero początek niekonwencjonalnych metod. System może rozpoznać użytkownika samodzielnie w ustalonym promieniu. Włączenie funkcji geolokalizacji jest możliwe zarówno na telefonach wyposażonych w system operacyjnym Android (dzięki kompatybilności z serwisem IFTTT.com) jak i na urządzeniach Apple.

W ofercie Nice znajduje się także pilot reagujący na gesty Nice Air, który potrafi rozróżnić 3 komendy: GÓRA – STOP – DÓŁ. Dzięki temu po zbliżeniu się do bramy, nawet zwykłym machnięciem ręki wydamy odpowiednią komendę, bez potrzeby przyciskania jakiegokolwiek przycisku. Co ważne, w obecnych czasach takie rozwiązanie pomoże zwiększyć poziom naszego bezpieczeństwa. Otwarcie bramy czy kraty rolowanej nie musi bowiem tylko przypominać odganiania muchy - bezdotykowy pilot znajdzie zastosowanie we wszystkich przestrzeniach, w których obowiązkowe jest obecnie noszenie rękawiczek ochronnych. Nice Air może zostać zainstalowany nie tylko w domu w kuchni, ale także w restauracjach czy w przemyśle medycznym.

Sezamie, otwórz się!

Stosując moduł Nice IT4WiFi uzyskamy także możliwość zarządzania naszą automatyką za pośrednictwem komend głosowych. W związku z faktem, że moduł Nice jest kompatybilny z protokołem Apple HomeKit, mamy możliwość dodania naszej bramy do systemu Apple i sterowania nią głosowo. – W bajkach używano zaklęcia „Sezamie, otwórz się!”, a w świecie Nice wystarczy wykorzystać moduł Nice IT4WIFI – śmieje się Piotr Głowacki, specjalista ds. technicznych w Nice. – Co więcej, przy wykorzystaniu domowego huba Apple (np. iPada stanowiącego centrum inteligentnego domu), zarządzanie głosowe jest także możliwe zdalnie nie tylko z poziomu iPhone’a, ale także Apple Watcha czy nawet samochodu, który obsługuje system AppleCar. W ten sposób możemy sprawdzić, czy brama jest zamknięta, aktywując wirtualnego asystenta w naszym samochodzie – dodaje Głowacki. Należy jednak pamiętać, że SIRI (wirtualny asystent Apple) nie jest dostępne w języku polskim i jeśli nie posiadamy domowego huba Apple, zarządzanie głosowe będzie możliwe tylko wtedy, kiedy będziemy znajdowali się w zasięgu lokalnej sieci.

Podaj hasło, a system otworzy bramę!

Kompatybilność modułu Nice IT4WiFi z platformą IFTTT.com daje także ciekawe możliwości w kontekście mediów społecznościowych. Chcesz otworzyć bramę do modnego klubu nocnego tylko dla użytkowników, którzy oznaczą na Twitterze swoją lokalizację? Nie ma problemu! Możesz też otworzyć bramę za pomocą odpowiedniego posta na facebooku!

Moduł IT4WiFi daje też bardziej przyziemne możliwości – dla przykładu, sterowanie bramą za pomocą wysłanego e-maila z odpowiednią komendą w ustalonym języku. Przypuśćmy, że w wysokim biurowcu recepcjonistka otrzymuje telefon od użytkownika, który czeka pod szlabanem wjazdowym. Po autoryzacji tego użytkownika, wysyła ona ze swojego konta wiadomość e-mail i dzięki temu, po krótkiej chwili oczekiwania, pojazd może wjechać na teren parkingu wokół biurowca.

Możemy także wyobrazić sobie sytuację, w której bramę wjazdową lub szlaban mogą otworzyć tylko osoby, które znają hasło. Przy wjeździe wystarczy tylko zostawić instrukcję, na jaki numer telefonu należy wysłać SMS-a z ustalonym kodem lub hasłem. Po odebraniu wiadomości na określony telefon (na którym jest zainstalowana bezpłatna aplikacja IFTTT) system rozpoznaje ciąg znaków i za pośrednictwem chmury wysyła sygnał otwarcia bramy lub szlabanu.

Magia z Nice – to nic trudnego!

W dalszym ciągu większość użytkowników głównie oczekuje bezawaryjnej pracy automatycznej bramy i możliwości jej otwarcia za pośrednictwem bezprzewodowego pilota lub integracji z wideodomofonem lub systemem inteligentnego domu. Coraz częściej zdarzają się jednak niestandardowe przypadki, na które Nice już dzisiaj ma w swoim portfolio odpowiedź. A jaka będzie przyszłość? W jaki sposób będziemy otwierać nasze bramy w kolejnej dekadzie? Na te pytania, odpowiedzi dzisiaj nie są do końca znane. Ale warto wiedzieć, że inżynierowie już dzisiaj pracują nad sieciami neuronowymi czy systemami sztucznej inteligencji, które będą w przyszłości rozpoznawały nawyki użytkownika, rozumiały jego behawioralne zachowania lub odczytywały jego myśli.