Formuła zawodów ma na celu zapewnienie żużlowcom rywalizację w jak najbardziej porównywalnych warunkach sprzętowych. Dwie godziny przed rozpoczęciem treningu każdy z zawodników otrzymuje bezpłatnie dwuzaworowy silnik Jawa 500cc, oponę DeliTire oraz olej Fuchs Silkolene. Po dwóch godzinach odbywa się trening, a następnie zawody, w których startuje 12-stu zawodników. Po serii zasadniczej odbywają się dwa półfinały i wielki finał. Zwycięzca wielkiego finału staje się jednocześnie wygranym całych zawodów.
Historia
W 2014 roku firma Nice została sponsorem tytularnym Nice 1. Ligi Żużlowej. Wtedy też rozpoczęła się historia cyklu turniejów dla młodzieżowców z serii Nice Cup. Od trzech lat zawodnicy w Nice Cup startują na podstawionych bezpłatnie przez organizatorów silnikach Jawa 500cc za pośrednictwem firmy Promex. Obecnie Nice Cup rozgrywany jest w formule międzynarodowych turniejów parowych.
Nice Challenge: Puzon Last Lap
W październiku 2018 roku formuła, do tej pory przeznaczona tylko dla zawodników młodzieżowych, została sprawdzona w turnieju dla seniorów zorganizowanym z okazji zakończenia kariery przez Mariusza Puszakowskiego. W zawodach najlepszy okazał się Antonio Lindbaeck, który w finale pokonał Krzysztofa Buczkowskiego i Krzysztofa Jabłońskiego. Nowa inicjatywa w sporcie żużlowym spotkała się z dużym zainteresowaniem wszystkich zawodników.
Partnerzy technologiczni
Jawa – dostawca silników dwuzaworowych 500 cc, na których startują wszyscy zawodnicy w turniejach Nice Cup i Nice Challenge
Promex – dystrybutor części oraz silników do motocykli żużlowych. Pomysłodawca koncepcji New Speedway Formula (NSF)
DeliTire – opony do wyścigów motocyklowych z homologacją Międzynarodowej Federacji Motocyklowej FIM
Sponsorzy
Nice Polska - polski oddział Nice jest jednym z pierwszych międzynarodowych oddziałów włoskiej firmy Nice Group - silnej międzynarodowej grupy posiadającej obecnie 23 oddziały na całym świecie. Od 1996 roku, z dystrybutora podstawowych rozwiązań do automatyzacji bram i rolet, Nice Polska stał się dostawcą kompleksowych systemów automatyki dla domu i przemysłu. Obecnie Nice Polska oferuje: automatykę do bram przesuwnych, skrzydłowych, garażowych, przemysłowych oraz rolet, segmentowe bramy garażowe, systemy parkingowe, systemy kontroli ruchu pieszych oraz wideodomofony.
Fibaro – FIBARO jest systemem w całości projektowanym, rozwijanym i produkowanym w Polsce. FIBARO to globalna marka działająca w branży IoT (Internetu Rzeczy), dostarczająca rozwiązania z zakresu automatyki budynkowej. Siedziba i fabryka FIBARO znajdują się w Poznaniu. Razem z odziałem R&D z Zielonej Góry, firma zatrudnia ok. 400 pracowników.
Elero – firma z siedzibą w Beuren k. Stuttgartu, jest jednym z największych światowych producentów elektrycznych i sterowników do rolet, instalacji przeciwsłonecznych i bram. Inny zakres działania firmy obejmuje prace nad rozwojem i produkcją elektrycznych napędów liniowych do sterowania systemami żaluzyjnymi. Paleta produktów firmy firmy elero jest wielostronna i oferuje szeroki asortyment napędów i sterowników, jak również bogaty wybór akcesoriów elektrycznych i mechanicznych. Możliwości ich zastosowania sięgają od rolet poprzez żaluzje, markizy i okiennice aż po bramy i kraty rolowane. Przedsiębiorstwo znane jest z pionierskich osiągnięć technologicznych i z produktów o jakości na najwyższym poziomie. Firma elero posiada od 1994 certyfikat DIN EN ISO 9001.
NiceHome - NiceHome to marka przeznaczona do samodzielnego montażu. Na rynku polskim produkty NiceHome dostępne są w sieci marketów budowlanych Leroy Merlin od kwietnia 2019 roku. Marka zastąpiła produkty Mhouse, które zostały wycofane z produkcji z końcem roku 2018. Automatyka z rodziny NiceHome jest w pełni kompatybilna z akcesoriami Mhouse.
O grupie Nice
Założona w 1993 r. włoska firma Nice jest światowym liderem w zakresie Home Automation, Home Security i Smart Home mającym szeroką ofertę zintegrowanych i połączonych rozwiązań automatyki do bram, bram garażowych, rolet, systemów parkingowych, bezprzewodowych systemów alarmowych i home security dla domu i przemysłu. Grupa Nice realizuje strategię rozwoju i światowej ekspansji na nowe rynki i obszary działalności w celu rozszerzenia gamy konfigurowalnych, przyjaznych dla użytkownika systemów. Jednocześnie firma wzmacnia swoją markę konkurując na coraz to nowych segmentach rynku. Nice sprzedaje swoje produkty, charakteryzujące się innowacyjnością technologiczną i nowoczesnym wzornictwem, do ponad 100 krajów, realizując za granicą ponad 91% skonsolidowanych dochodów Grupy, równych 368,2 milionom euro w 2018 r.
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych zgodnie z obowiązującą polityką prywatności. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. W każdej chwili, możesz wyłączyć je w swojej przeglądarce.